استان يزد، همچنان پذيراي گردشگران و مسافران نوروزي است

استان يزد با دارا بودن جاذبه‌هاي تاريخي و ديدني متعدد پس از گذشت شش روز از سال نو هجري شمسي،همچنان پذيراي گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزي است.

همه ساله در ايام تعطيلات نوروز، تعدادي از گردشگران داخلي و خارجي و مسافران نوروزي به يزد سفر و از جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي استان ديدن مي كنند.

كميته‌هاي مختلف ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد مدتي پيش از فرارسيدن سال جديدفعاليت خود را آغاز كردند وامكانات رفاهي لازم براي گردشگران فراهم شده است.

مسافراني كه به استان و شهر يزد سفر مي‌كنند اين خطه را پر جاذبه، ديدني و زيبا توصيف مي‌كنند.

يكي از مسافران نوروزي از يزد بعنوان شهري تاريخي و ديدني ياد كرد و گفت: يزد، آثار تاريخي و باستاني جالب و ديدني با قدمت طولاني را در خود جاي داده است.

فرهاد محمدي كه از تهران به يزد سفر كرده است روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: همه ساله به يزد سفر مي‌كنم اما سفر امسال به دليل حجم زياد مسافران جالب‌تر به نظر مي‌رسيد.

وي وضعيت امكانات رفاهي و تفريحي استان يزد را خوب توصيف كرد و گفت:
قصد دارم پس از يزد به استان‌هاي اصفهان و فارس سفر كنم.

يكي ديگر ازمسافران نوروزي گفت: اولين بار است كه به يزد مي‌آيم شهر يزد خيلي برايم جالب بود و چند روزي كه در اين شهر بودم به من و همراهانم خوش گذشت.

علي پورحسيني ساكن اصفهان افزود: يزد، داراي مردماني خون گرم و مهمان نواز و مهمان نوازي آنان زبانزد همه است.

ستاد تسهيلات نوروزي يزد هم اعلام كرد امكانات لازم براي مسافران نوروزي فراهم است و دست اندركاران ستاد و دستگاههاي اجرايي، شبانه روز در تلاش براي ايجاد امكانات رفاهي براي مسافران و مهمانان هستند.

براي رفاه گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزي ‪ ۲۶‬گروه راهنماي گردشگري در ورودي شهرهاي اين استان مستقر شدند.

از ابتداي تعطيلات نوروز امسال تاكنون، يك ميليون و ‪ ۱۸۰‬هزار گردشگر، مسافر و مهمان نوروزي وارد اين استان شدند كه اين رقم حدود ‪ ۳۵‬درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

به گفته رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، اغلب مسافران، مهمانان و گردشگران از آثار تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي اين استان بازديد كردند.

عزيزالله سيفي افزود: طي مدت ياد شده، حدود ‪ ۱۴۹‬هزار نفر در هتل‌ها، مهمانپذيرها، مدارس و مهمانسراي‌هاي ادارات اسكان داده شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ‪ ۲۴‬درصد افزايش دارد.

وي استقبال گردشگران و مسافران از بازديد آثار تاريخي اين استان را خوب ارزيابي كرد وي گفت: يزد، همه ساله پذيراي تعداد زيادي از گردشگران و مسافران نوروزي‌است و مردمان اين ديار به گرمي از مهمانان پذيرايي مي‌كنند.

وي استان يزد را به لحاظ وجود مكان‌هاي تاريخي و گردشگري غني توصيف كرد و اظهار داشت: يزد داراي ظرفيت‌هاي گردشگري زيادي است.

به گفته مسوولان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد، مسجد جامع، ميدان امير چقماق، باغ دولت آباد، زندان اسكندر، بافت تاريخي و آتشكده زرتشتيان يزد بيش از ساير آثار مورد بازديد گردشگران قرار گرفته است.

استان يزد هم اينك داراي ‪ ۳۵‬باب هتل با دو هزار و ‪ ۵۴۰‬تخت است و سه هزار كلاس درس نيز در اين استان آماده پذيرايي از گردشگران و مسافران است.

تاكنون شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي در استان يزد شناسايي شده است كه يك هزار و ‪ ۱۰۰‬اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

به گفته مسوولان ميراث فرهنگي و گردشگري يزد پيش بيني مي‌شود در نوروز امسال سه ميليون نفر به استان يزد سفر كنند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا